Så minskar du dina kollegors motivation på bästa sätt
Fem bästa tipsen
- Se till att minska känslan av sammanhang, tillhörighet och tillit. Skapa konflikter och tala illa om dina kollegor. Var en informell ledare som alltid vet bäst
- Se till att ingen lyfter blicken och förstår det stora sammanhanget, se till att betona hur meningslöst allt arbete ni gör är
- Var noga med att påpeka hur inkompetenta dina kollegor är. Rätta alltid alla
- Använd så många härskartekniker du kan komma på, osynliggör en kollega, förlöjliga en annan, se till att undanhålla information som skulle underlätta dina kollegors jobb
- Alla måste göra exakt lika hela tiden, inget självbestämmande! Det finns bara ett sätt och det är ditt sätt
PS1 Detta är ironi och det är svårt att förstå för många, ibland beroende på språkkunskaper och ibland beroende på NPF och andra diagnoser. Sedan finns det även personer som är humorbefriade men det är en helt annan historia.
PS2 Det betyder alltså att du ska använda tvärtommetoden för att skapa så bra samarbetsklimat som möjligt.